Facebook

Hej på er!
Dagens ämne är intressant och förmodligen omdebatterat för att det är en del av sociala medier. Jag har också fb precis som majoriteten av er. Jag är inte speciellt aktiv men visst kikar man in där dagligen, för att se vad som har hänt typ. Det känns som att det är en nyhetskanal av mina vänner....hmm...ja det är det nog.
Vad finns det för fördelar med fb?
Många skulle jag hävda. Man har kontakt med vänner,släkt som helt enkelt bor långt ifrån en, därav fb underlättar kontakten. Man ser vad folk gör, om det nu intresserar en. Man kan diskutera relevanta ämnen, om man nu gillar det. Man  kan skaffa jobb...visst kan man det..det finns många som har skaffat ett arbete genom fb.
Det negativa med fb
hmm ja de finns det naturligtvis också. Det kan leda till att man inte träffas lika ofta, man umgås inte IRL...man kan bli beroende av fb...sant så sant.
Ha det gött !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0