Jag tycker till om...

...Alliansen - fast jag bör nog säga regeringen, dessvärre. MEN först och främst;  Hej på er :) Hoppas ni har haft det bra! Jag har varit lite upptagen med plugget and so on. Men nu har jag tid för bloggen :)
Som sagt idag ska vi prata om mina åsikter angående regeringen. Det är inte så svårt att klura ut att jag i alla fall inte röstade på alliansen..min röst gick faktiskt till ett annat parti som bör vara alliansens motsats ; Socialdemokraterna. Idag tänker jag vara så objektiv som det bara går...självfallet är inte det det lättaste men let's give it a try. Ni får sen dela med er angående era tankar om min objektivitet osv. Jag tänker börja med de som jag faktiskt tycker alliansen har lyckats med under de senaste åren: Förmodligen inget som förvånar er men det är Ekonomin. Ja, jag tycker att det har lyckats väl med det eller jag bör nog säga Anders Borg. Han är duktig, det tvivlar jag inte på. Jag är en Keynes - fan ( haha) dvs. ekonomen och jag håller med honom att i en lågkonjunktur ska man inte spara - man ska inte spara sig ur en finanskris och det tycker jag Borg & Co. har till viss del gjort. Anledningen är att de har dragit ner på välfärdssektorn ( kommunala sektorn osv.) Jag gillar inte det. Vi vet ju varför de var tvungna att göra det. Jo, för att de har sänkt skatten. Öhh..vad snabbt det gick från att vara "snäll" mot alliansen till kritik (haha). Som sagt det här är mina åsikter and if you don't like it, tell me. Vi fortsätter. Ni har nog inte missat socialförsäkringen..damn, vilka skriverier i medierna. Jag tycker så här : Okej, det blir inte alltid som det var tänkt från början. Jag tycker verkligen inte att det är något konstig i och med att samhället är ett social system som verkar i en given kontext. And btw Alliansen det här är inte naturvetenskap ...ni kan inte förutse effekter inom samhällsvetenskapen såsom inom naturvetenskapen...människor är komplexa...ting är inte det så att säga. Men visst var tanken god med socialförsäkringen , eller? hmm...tanken var väl att spara pengar eller hur? Jag vet att det låter weird men tro mig allt som sägs av politiker kan ha en motstridig mening....när politikerna säger ja nu ska vi hjälpa människor tillbaka till arbetet genom att begränsa socialförsäkringen...istället menar de kanske ; Ja nu ska vi fan spara pengar ! haha...okej, lite crazy exempel men  tro mig det är kanske inte så galet exempel...
OBS : Alliansen = orättvisa
På återseende :)
Arnii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0